З ранніх років багато дітей прагнуть до творчості. Дуже важливо створити в дитячому колективі можливість вільно висловлювати свої думки, почуття, розбудити в них були фантазію, а також реалізувати зачатки їх здібностей.
Важливу роль в цьому відіграє ляльковий театр для дітей. Він розважає дорослих і самих учасників, розвиває фантазію, вчить співпереживати іншим людям, створює позитивний емоційний настрій, розкріпачує дитини, дає йому впевненість у своїх силах. Щоб перетворити театральне заняття в творчість, необхідно щоб воно поєднувало в собі навички роботи з лялькою і розвиток естетичного сприйняття світу.
Перше знайомство дітей з лялькою, як правило, припадає на дворічний вік. Малюки спостерігають за ляльковим спектаклем у виконанні дошкільнят і вихователів, а також запрошених груп лялькових театрів.
З молодшою групою на театральних заняттях, діти навчаються роботою з настільним театром і найпростішими діями ляльок. Бажано, щоб у іграшок були невеликі історії, щоб дитина могла проявити себе - придумати діалоги, підібрати емоції та інтонації під кожну репліку.
При цьому допомога надається тільки за допомогою навідних запитань, щоб у дитини не було готового зразка для банального наслідування. Як би примітивні були історії, слід радіти ранній творчості, прагнути, щоб у кожного з дітей з'явилося бажання пограти з лялькою. Власне складені казки духовно розкріпачують малюка, дають йому стимул розвиватися і далі.
На заняттях з театрального мистецтва дуже важлива атмосфера доброзичливості, довіри, поваги один до одного. Дитина може творити, тільки коли відчуває інтерес і доброзичливість з боку дорослих і однолітків.
Наступний етап - робота з етюдами, які теж будуть своєрідною школою, яка допомагає дітям осягнути секрет управління ляльками, а також пізнати основи акторської майстерності. Малюки в ігровій формі висловлюють свої почуття, а також вчаться розуміти інших людей. Це допоможе їм уникнути багатьох труднощів під час спілкування з однолітками.
Робота з етюдами розвиває дитину, він отримує потрібні навички для участі в ляльковому поданні. Розбудова фантазію, створивши гарну установку для співпраці, можна починати ставити сам спектакль.Участь в ньому - завжди свято для будь-якого малюка. До кінця року більшість молодшої групи опановують техніку управління ляльками, вміють концентрувати свою увагу на ляльці, вчаться слухати партнерів.